UTVÄRDERING 4: Vad gick snett?

Fjärde och sista deltävlingen har nu gått av stapeln, ledd av en övertänd och dåligt påläst Helena som hade uppenbara problem att finna magstödet.

Och hade det varit kvällens största problem hade jag kunnat leva vidare ett liv i harmoni, MEN ICKE!

Detta var enligt mig den mest spännande tävlingen, det kan ha att göra med att jag inte såg den förrns dagen efter. Igår var jag nämligen och firade min kusin som fyllde 40, men jag tog iaf mitt ansvar genom att klä mig i röda schlagerärmar och smycka mig med schlagerberlocker. Jag har under nästan ett helt dygn totalt isolerat mig från sociala medier och fått mina sms förhandslästa av min syster, allt för att undvika avslöjanden gällande tävlingen.

 

Nu har jag precis sett programmet på SVT play och är i chock! Varför gick inte Charlotte vidare? Obegripligt, sorgligt, förödande nej, orden räcker inte till.

 

 

*CHARLOTTE PERRELLI: Detta är schlager när den är som absolut bäst! Glitter gala rosa fart och fläktar........Hon är min vinnare ändå! Tack Kempe för att du sonade förra veckans brott!!!

 

 

*OPA: Hur jag än vrider och vänder på det så förstår jag inte hur denna låt ens fick vara med. Kanske för att visa den svenska mångfalden?

 

 

*DYNAZTY: Jag välkomnar "hårdrock" som man kan schlagerdansa till. Jag kommer absolut dansa till denna bit framöver och antagligen också dra fram mitt luftgitarr-ess ur rockärmen.

 

 

*LOTTA & CHRISTER: Blev just så obehagligt som jag anade. Årets absolut tråkigaste scenkläder. Satan vad stelt det var, stackars Lotta så ju fullkomligt livrädd ut så fort Sveriges största ansikte tog i henne. Anade både After dark och Hanson, Carson & Malmqvist i denna låt.

 

 

*HANNA LINDBLAD: Sveriges i särklass vigaste artist. Lite konstigt att säga i sammanhanget, men mer påklädd än sist. Tyckte låten var rolig och härlig. Synd.

 

 

*AXEL ALGMARK: Jag har aldrig varit ett fan av Håkan Hellström och således inte heller av denna studsande gosse. Att han valde ett armband med en ljusbrun fjäder resulterade i att han såg ut att ha ett tunt kiss-skägg så fort han höll i micken. Olämpligt.

 

 

*LISA MISKOWSKY: Vacker som en dag. Ingen blir väl förvånad när jag säger att detta inte faller mig i smaken men om jag ska se det positivt så är det glädjande med kvinnliga artister som inte behöver anspela på sex eller hänga ut attributen för att gå vidare.

 

 

*DANNY SAUCEDO: Jodå, visst satte han det! En riktigt grym scenshow med klockren koreografi (jag bortser då från det sedvanliga skrevgreppet). Fina fina Danny, det återstår att se om du gjorde rätt i att avstå bidraget "shout it out". Det är ännu inte självklart.

 

 

Glädjande är alltid att se Lili & Susie i schlagersammanhang!

 

Hade det inte varit bättre om Helena Bergström hölls sig till att göra sketcher i detta program?

 

Åter, varför varför varför röstades inte Perrelli kvar i tävlingen!!? Tycker verkligen folk att Thorsten och Sean Banan mer förtjänar en andra chans?

 

Nu återstår att se nästa vecka vilka två bidrag som gör finalen komplett. Om någon, mot förmodan, röstar på Thorsten eller Sean kan ni börja avrunda vår eventuella vänskap redan nu. För detta är inte en skojig liten tävling, nej nej. Den här tävlingen skiljer agnarna från vetet, ÄVEN bland oss som tittar.

AnnaPanna

Jag vet! Jag är i chock! Synd på perellan!! Hon är ju schlager drottningen ..basta! Men folk är väl mätt på henne. Men andra chansen hade hon ju helt klart förtjänat!

snutjenny

för mig helt obegripligt att någon skulle vara mätt på henne:(