Domen: Skenallergi (!?)

Under mitt fasansfulla besök hos läkaren fick jag, som ni kanske minns, även ta en del blodprover.
För mig och många andra tar nämligen våren med sig både glädje och rinnande näsor. Så fort det börjar grönska kommer ögonkliandet som ett brev på posten. (vet ej om det fortfarande är legitimt med ett sånt ordspråk)
Jag har de senaste 10 åren knaprat Clarityn, nässprejat och ögondroppat så det stått härliga till, det har visat sig hjälpa rätt bra och jag har därför aldrig brytt mig om att kolla exakt vilken / vilka pollenarter det rör sig om. Men när jag nu var på vårdcenralen tyckte de alltså att det var dags att bringa klarhet i detta, framför allt då jag har bekymmer med att andas.
Nu kom provsvaren, ja faktiskt som ett brev på posten.
" Bästa Jenny, jag har nu fått svaren på dina prover och allt ser normalt ut"
Ehh, ok!?
Då finns det 3 sätt att läsa detta på
1. Normalt-NORM. Normen är ju det som medelantalet landar på..Allstå KAN det ju betyda att så pass stor del av Sveriges befolkning idag är pollenallergiska att jag faller in i den NORMEN.
2. Labb-personalen är totalt inkompetent. ( Föga troligt.)
3. Jag är skenallergisk! ( Något som jag gärna själv håller som mycket otroligt.)

Men man ska aldrig säga aldrig. Det har hänt både en och två gånger att jag "sympatiskadat" mig alternativt varit woodoo-docka.
Som tex. när min chef opererade knäet. Samma dag pajade jag, under en träning, minisken i mitt eget knä. Eller som när mamma opererade handen och jag tajmade med att skära mig på brödkniven. 
Men sannolikheten för en 10 år lång skenallergi känns ändå inte riktigt 100 %.
Om vi dessutom har i åtanke att denna läkare gärna ville se mig som en briserande tvångsbomb kan man lätt tro att han tycker sig fått vatten på sin kvarn, jag är även inbillningssjuk!!

Kanske har helgens magsjuka inte varit nåt annat än just det, en inbillning.
Jag har helt enkelt så starkt önskat ett gränslöst illamående och en serie aldrig sinande toalettbesök att jag har trott att så är fallet, precis som med min rinnande näsa och kliande ögon. En föreställning, PUNKT 
Med detta sagt och med tanke på hur många av mina vänner som nu går i väntans tider kan jag bara be till högre makter att jag inte blir skendräktig också.