Dagens troschock.

För en tid sedan köpte jag ett gäng nya trosor och hittade givetvis direkt ett par favoriter bland dessa. Det märkliga var att jag bara hann använda dom en gång innan dom försvann.
Ja, försvann.
Jag är inte direkt ute på några amorösa äventyr så jag fick helt enkelt acceptera att de försvunnit i tvätten. Det har alltid varit lite oklart för mig hur saker faktiskt kan försvinna där, men men, någon gång ska vara den första även för mig.
Så idag.
Från ingenstans dök de upp igen. Eller snarare trillade ut.
När jag skulle ta en dusch efter jobbet och klädde av mig så trillade de plötsligt ner på golvet...från byxorna.
I ett sånt läge skapas många frågetecken som jag gärna skulle vilja räta ut.
  • Hur kan man aningslös gå runt med ett par trosor i ett byxben ( stuprörsjeans) under en hel arbetsdag?
  • Var det verkligen i byxbenet de fanns?
  • Hängde de kanske lite nonchalant ut ur byxbenet?
  • Hängde de kanske ut  lite tjusigt från bakfickan?
  • Kom jag undan med detta eller har jag åter gjort mig till allmänt åtlöje?
  • Om inte, hur många i Stockholm har garvat läppen av sig åt mig idag?

Slutsats: Ibland är det bättre att leva i ovisshet.

 

red. anm. Liknande situation har tidigare uppstått. Då med en vit servett och ett par shorts inblandade. Det var om möjligt mer genant.

Lillan Idar

Jag fick mig verkligen ett gott skratt! Helt underbart!