"JURISTEN"-återkomsten part 2

Under fredagkvällen mottog jag ett mms från en av mina arbetsgivare.
Spännande, tänkte jag då det är sällan folk skickar bilder över telefonen nu för tiden. Mms:et öppnades och jag ryggade förskräckt tillbaka. Bilden föreställde....JURISTEN! (denna man är tidigare omnämnd i 2 blogginlägg, för den nyfikne).
Bilden följdes av texten: Är det här knäppgöken?
Ja, det rådde knappast någon tvekan.
Arbetsgivaren skrev ytterligare ett sms som talade om att Juristen beställt lunch och middag för 10 personer följande dag.
Jo jo , vi får väl se hur det blir med det, tänkte jag.
Lördagkvällen kom och jag skickade frågan: - Nå, hur gick det. Kom Juristen?
Svaret var kort - vad tror du?
Det slog mig plötsligt hur prekärt det faktiskt varit för mig om han verkligen hade kommit i släptåg av 10 kollegor i tron att de skulle få äta. Att han verkligen var en lyckad affärsman som ville bjuda sina undersåtar på mat. Men istället kan jag alltså hylla och tacka tekniken att jag kunde varna min chef (som hade huvudet på skaft och fotade detta märkliga stycke) och på så sätt besparade mina kollegor tiden det tar att slänga ihop 20 maträtter och framför allt ilskan man känner när man blir blåst!