Kan ett ynka stavfel verkligen stjälpa hela ens trovärdighet?

Kan ett ynka stavfel verkligen stjälpa hela ens trovärdighet?
JAA, DET KAN DET!svarar jag utan att blinka.
Jag om någon älskar nämligen att peka finger åt massmediala felstavningar och särskrivningar.
Nej, inte tusan är Aftonbladet trovärdiga...Det finns givetvis många anledningar till att en extra noggrann källkritik krävs när man bläddrar i denna blaska, men för mig räcker deras undermåliga korr-läsning och stavningsprogram gott för att inse bristen på trovärdighet.
Och det är också därför jag nu sitter uppe och skriver när klockan har passerat 01.
Jag kröp till kojs för dryga timmen sedan och var just på väg att slumra när ett ord dök upp på min näthinna.
Från ingenstans kom det ord som jag under dagen satte i print och mejlade iväg...
med ett STAVFEL.

Käpprätt satte jag mig upp, precis som den gången jag kom på att jag glömt betala in lägenhetsavgiften.
Samma situation, samma tidpunkt, samma reaktion och samma oförmåga att pausa tanken till morgondagen.
Och även som den gången var jag nu tvungen att stiga upp och agera.
Med den obetalda avgiften var det dock enklare...
Upp, betala och sedan slockna.
Men ett stavfel? Jag inser ju hur jag skulle uppfattas om jag efter fem timmar, utan att ha fått svar på det tidigare mejlet, återkom med en ursäkt gällande fadäsen.
Som ett pretentiöst psykfall.
Alltså inget lämpligt alternativ.
Desto bättre att lufta det här, så fler blir underrättade tydligen...
Jag måste få det ur systemet på något vis, trots att jag bär på känslan att chansen gått förlorad.
Jag har förbrukat mitt tillfälle att ge ett bra första intryck. En ordentlig kvinna med rik vokabulär...ett minne blott.
 
Note to self: Var inte så hård mot andra, och framförallt, kasta inte sten i glashus ( på ett tag i alla fall.)