Veckan som gått. Godbitar ur vardagen.

Det har varit en intensiv vecka på många sätt. Många jobbtimmar är tillryggalagda och dessutom har julhandeln dragit igång. Brist på tid och energi gör att skrivandet hamnat lite i skymundan och därför tänkte jag ist sammanfatta veckan i korthet.
 
Veckans:
-inledningsfraser:
- Hej, jag hånglade med en operasångare igår. ( för mig nästan obekant kollega)
- Hej, jag höll på att bajsa på mig på vägen hit men hann precis. ( för mig något mer bekant kollega)
 
-toksälj:
Kvinnan som köpte en fjädercape för 5900 kr istället för en sjal. Vad säger man, potato potato?
 
-hälsning:
Jag - Hej!
Hon -Nej.
 
-brott.
Kvinnan som förskräckt talade om den fruktansvärda upplevelsen att bli bestulen på sin Michael Kors-plånbok, Kanske var det mer integritetskränkande än fall med andra plånböcker?
 
-flopp.
Tackade nej till att medverka i en talkshow då jag inte ville vara med i tv men hamnade mitt i en dokumentärinspelning på jobbet samma eftermiddag.
 
-politiker.
Sveriges jämställdhetsminister, en fullkomligt förtjusande kvinna. Henne vill jag hänga med mer!
 
-icke-skryt.
- Jag vill ju inte låta skrytsam, men jag brukar varje år gå på Nobelfesten.
 
Allt ovanstående kan tyckas trivialt, särskilt med tanke på punkten som komma skall:
 
-chock.
Från ingenstans sköljde illamåendet över mig och jag kastade upp i en papperskorg i butiken.
Det är svårt att återfå värdigheten efter en sådan incident.