Så har ännu ett levnadsår avverkats.

Jaha, då var det dags igen. Jag har nu tillryggalagt ännu ett levnadsår.  I morgon blir jag chockerande (och imponerande) 32 år.
Nog tycker jag att jag gjort det bra dessutom!
Förutom det uppenbara att jag blvit ett år äldre har jag även presterat annat.
Jag har fattat förvånansvärt många vettiga och livsavgörande beslut, och fattat förvånansvärt få dåliga.
De dåliga kommer jag antagligen aldrig frångå helt, men strävar efter att iaf reducera dem.
Men om man aldrig begår misstag så lär man sig inte av dem, däremot kan jag tycka att de stundom är onödigt många.
Att jag bytt jobb och mer eller mindre vänt upp och ned på min trygga tillvaro är däremot att räkna till de bättre beslut jag fattat i livet. Även om det är känslomässig berg-och dalbana i varje dag.
" Om du gör vad du alltid gjort, får du samma resultat som du alltid fått" är då trösterikt att mala som mantra.
 
Idag fick jag frågan vad jag trodde min pojkvän skulle köpa i födelsedagspresent. Det är väl trevligt att folk ändå förutsätter att jag skulle kunna ha karl där hemma som planerade kärleksgåvor. Det vore fantastiskt ledsamt om folk atog det motsatta.
Det slog mig att sist jag var tillsammans med någon på min födelsedag fyllde jag 24....och då fick jag en tatuering....som han skulle välja, annars fick jag bli utan. Motivet han hade tänkt skulle pryda min kropp var ett skivomslag föreställande en naken hondjävul. Ja, ni kan ju själva gissa om jag tog emot denna romantiska gåva eller ej..Jag har tre tatueringar, turlig nog inte en enda naken svans- och hornprydd kvinna.
Av pojkvännen innan honom fick jag glaskonst med vargmotiv, för han älskade minsann vargar.
Ni kanske kan ana den röda tråden?
Så därför, innan jag träffat den man som faktiskt också ser till mina intressen och lite därtill, firar jag gärna mina bemärkelsedagar som singel, även i år och nästa om så behövs..och året efter det.
Men just i morgon kommer jag faktiskt att ha manligt sällskap på morgonkvisten, dessutom i dubbelt antal. Hantverkare som kommer lagom till frukosten, är inte det en härlig present så säg?
 
Det är rackarns glatt att fylla år, det kan jag ju inte förneka, om det inte vore för den där lilla detaljen att man blir äldre. Det är enda nackdelen faktiskt.
Ett fyrfaldigt leve för mig i morgon alltså.
Hurra hurra.