Så undviker jag att näcka på jobbet.

Nytt jobb, nya arbetsförhållanden och massor av nya ansikten.
Just nu fullkomligt bombas jag av intryck. De attackerar mig från alla håll, utan att jag har möjlighet att ducka.
Det är inte bara arbetsuppgifterna i sig utan även allt runt om.
Kurser mitt under arbetsdagen som erbjuder champagne och jordgubbar. Det bjuds på snittar och choklad, kollektions-DNA och univers. Det ska tänkas på signaturköp, dubbelkvitton, bonusuttag och nyckelpoäng. Returer och retroaktiva registreringar. Det ska rastas och lunchas och samkvämas med kollegor.
Allt är nytt, trevligt nytt.
Men precis som vid andra tillfällen med många nya intryck blir en del konsekvenser mindre angenäma för mig.
Som att plötsligt gå naken bland kunderna.
Jag vet inte om det har att göra med alla ogenerade damkroppar som blottats  för mig de senaste veckorna, men varje natt sedan jobbstarten har jag slagit upp ögonen och trott att jag befunnit mig i butiken, naken.
Givetvis har detta skapat en mycket obehaglig känsla. Inte bara för att jag faktiskt är naken utan för att jag blir förbannad över att de öppnat varuhuset innan jag hunnit klä mig, vilket i sanningens namn är rätt oförskämt! Sedan jag rusar runt i ett par minuter för att kunna skyla mig med något, och ungefär samtidigt som detta sker vaknar jag också till och inser att jag är ensam, i en lägenhet i Bromma och inte i ett stort varuhus i Stockholm city.
Detta inträffar inte en gång per natt, utan minst två. Bara detta projekt känns som ett heltidsjobb och borde rimligtvis kunna resultera i nån form utav obekväm arbetstids-ersättning. Vet dock inte riktigt om jag är beredd att presentera förslaget för mina arbetsgivare.
Som den rediga kvinna jag trots allt är, söker jag ändå lösningar på problemen jag stöter på.
Så numera frångår jag mina vanliga läggningsrutiner. Jag avstår att sova i "evakostym" och iklär mig istället fotlånga mjukisbyxor och t-shirt innan jag kryper till kojs. Det förhindrar i för sig inte att jag går i sömnen, men jag gör det i alla fall inte naken bland rika damer.