Paradise Hotel är så himla..Paradise.

Jag drömmer mig tillbaka till en svunnen tid.
En tid då censuren fortfarande hade en given plats i media.
En tid då grova ord ersattes med ett ljuvligt pip istället.
En tid då Linda Rosings sexakt i Big Brother orsakade moralpanik i våra vardagsrum...
Men det är blott ett minne.
 
Jag erkänner på en gång: Jag har hittills sett alla Paradise hotel-avsnitt denna säsong. 

Det är lite som att åse en otäck olycka. Man vill inte titta men kan liksom inte låta bli. 
Som när nån glatt visar upp sina bortopererade njurstenar. Det är för vidrigt för vem som helst...men ändå dras blicken mot den förbaskade burken.
Det är så oerhört fantastiskt smaklöst..på alla sätt och vis.
Nog för att jag brukar vara något konservativ, men språkbruket i denna underhållningssåpa bör väl skrämma slag på fler än mig.
Att orden "knulla" och " fitta" inte bara uttalas utan även hamnar i undertexterna får en dam som mig att trilla baklänges.
Då ska jag också klargöra att programmet inte textas, men det är som att det inte under några omständigheter får passera någon att " knulla" används.  Varken synskadade eller hörselskadade ska behöva gå miste om detta. 
Det pekar på att det är själva kärnan, själen i programmet. 
Och varför inte? 
Vi får ju ändå höra pojkarna säga : det minsta man kan begära är att få bo med en tjej man kan få hålla på med när man vill!! 
Det i sig är en oerhört beklämmande inställning som säkert avspeglar sig även utanför Paradise Hotels väggar.
Tjejerna å sin sida har röstat bort de flesta tönt-killar till förmån för hunkarna.
Japp. De delas nämligen upp i de kategorierna. 
Hunkarna svepte in bland damerna som en glädjebris. De är nämligen mycket mer "Paradise" än de andra killarna. Det måste ju också kännas mycket smickrande att produktionen talar om för dig att du inte är snygg utan att du är ombedd att medverka som ful tönt.
Killarna själva skryter också med att de är : liksom mer Paradise. 
Det där tycker jag själv är lite förbannat oklart, för sen när blev Paradise synonymt med nåt positivt?
Jag vet iaf bestämt att jag inte vill vara Paradise..inte ens för en ynka sekund. Jag skäms tillräckligt över att inse att jag faktiskt tittat på eländet.