28 dagars-kvinnan, finns hon på riktigt?

Sommar sol och bad.
Nåja, kanske inte just den här sommaren, men som tjej måste man ändå vara redo för det mesta.
Man kan ju inte fritt välja kläder/ aktivitet utan att begrunda vissa element.
Och så här inför stundande solresa blir det så mycket tydligare.
Jag pratar givetvis om hårborttagning.
Trams! kanske ni gubbar säger men då svarar damerna i kör - NEJ!
För det är inte trams, det är en helvetes massa taktik.
 
Ska man nå det bästa resultatet krävs nämligen god planering, det är A och O i sammanhanget.
Längst resultat för hemmafixaren är givetvis vax eller epilator. Failar du i tidsplaneringen för utväxten krävs hyvel och då har resultatet gått om intet. Då blir det gubbskäggsstrån så fort det växer ut (gärna efter en dag.)
Alltså behöver man i god tid, gärna veckor, planera in lämpliga tillfällen för ingreppen. Det ska ju ha växt tillräckligt för att kunna ta bort det, men inte så pass att det uppmärksammas av andra. Kommer det då något spontanförslag om bad eller amorösa äventyr ( ja, det händer faktiskt även nuckor som mig ) så faller hela grejen, då står man där och tittar uppgivet på hyveln och inser att man förlorat.
Man kan inte heller vänta för nära inpå själva uppvisningstillfällena.
Nej, nej och åter nej, då kan du nämligen riskera prickar. Det måste finnas tid för läkning och låt huden lugna sig-rast först. Och inte tusan kan man epilera/vaxa nån timme innan man ska spendera tid i solen, såvida salami-mönstrat inte faller dig i smaken förstås.
Med all den här kunskapen och planeringen i åtanke så önskar jag så innerligt att weet-reklamerna kunde kännas lite mer jag.
"Släta ben i upp till 28 dagar"...my ass! Dra till med sju så är jag mer med på noterna.
Jag förstår självfallet innebörden av "upp till", men i ärlighetens namn, enligt vilka mätningar då?
Ponera att de testat på 2000 personer, då kan jag föreställa mig att de till slut fann en person som nådde upp till den gränsen.
- Wohoo, yes! Hörni grabbar, vi har en brud här som klarade 28 dar!! Hon är typ 12 år men va fan, skit i det. Lägg ut lägg ut!!!
 
Om jag mot förmodan känner en 28 dagars-kvinna får du gärna hålla inne med det.