Snart ska tant på äventyr.

"Svensk kvinna sexsemestrar vid Svarta havet."
"Ung svenska i spritkollaps."
"Efter sju dygn- svenska i skumparty-psykos."
"Svenska kvinnans galna framfart- minut för minut."
 
Nej, jag lär inte skapa några braskande rubriker under min semester. Eventuellt kan något med matkoma förekomma men grövre än så blir det inte.
 
Jag kan säga att jag känt ett visst missnöje gällande mitt semesterväder, men glädjande nog reser jag till varmare breddgrader nästa vecka.
En veckas solsemester, helt ensam.
De flesta verkar förutsätta att en solsemester innebär galna festnätter, oavsett om man är 20 år eller 32.
Min mentala ålder uppgår till 75 så min plan är: äta sova läsa sola.
 
Efter att ha känt mig både diskriminerad ( förvånansvärt få hotell tar emot ensamma gäster ) och ruinerad ( de som gör det tar förvånansvärt bra betalt för det) lyckades jag boka en resa till Sunny Beach.
Intentionen är att inte lämna hotellområdet överhuvudtaget, så ingen behöver väl oroa sig för min vistelse där. Men just vistelsen verkar många vilja haka upp sig på.
- Så himla modigt att åka ensam, men du kommer säkert  träffa massa roliga människor där!
- Har du tänkt på säkerheten? Tänk om du ska ut och dansa...
- Ska du ut och festa själv!?
Själv har jag ingen som helst önskan att samspråka med någon alls, och jag har inte festat i Bulgarien under de senaste fem besöken, och lär därför inte göra det den här gången heller. Jag oroar mig mer för själva transporten.
För som tidigare nämnt kan jag ha en del lättare tvångstankar.  (Jag har redan kollat utgångsdatum på passet fyra gånger )
Tänk om jag missar flygbussen, eller om än värre, flyget?
Än så länge har jag hållt mig rätt lugn, men jag har en vecka kvar till avresa att spåra ur fullständigt på.
Gott om tid alltså!
Men som sagt, ingen av er behöver oroa er för några beach party-urspårningar, såna urspårningar sköter jag bäst i Stockholmsnatten.