Ving-Uppföljning

Jag har väntat med spänning på Vings respons på mitt något syrliga brev. 
För ett par dagar sedan kom den.
Och jag måste säga att jag känner mig tillfreds med utgången. 
 
Först vill jag gärna understryka det faktum att jag inte kontaktade Ving medan jag befann mig i Side. 
Jag framförde således inga klagomål till dem när jag var på plats, och när jag skrev inlägget på deras Facebook-sida hade jag ingen intention att få pengar tillbaka. 
Jag ville mest bara försäkra mig om att de visste vilket hotell de erbjöd sina gäster och om de tyckte prislappen för detta var skälig. 
 
Jag förstår ju själv att det egentligen inte går att kräva några pengar tillbaka om man inte gett dem chansen att försöka styra upp eländet. 
Det är lite som att någon skulle komma in i min butik och kräva tillbaka pengar för ett trasigt plagg de redan slängt. 
Hade det funnits råttor på rummet hade jag antagligen gjort mig omaket att försöka byta hotell, men ett helrisigt badrum och ett gäng helbrunstiga servitörer kändes inte som anledning nog för ett resebolag att placera om mig. 
Och hur bekvämt hade det känts att låta Ving tillrättavisa staben?
"Hörni, vi har fått klagomål på att ni limmar på en av våra gäster" 
Eftersom jag var den enda svenska damen där så vore det inte särskilt svårt för de amorösa männen att räkna ut att det var just jag som hade framfört dessa klagomål, vilket förmodligen hade skapat stelare stämning än när jag konfronterades med kärleksbrevskrivaren i matsalen igen. 
Att det var ett jävla liv föll ju tydligen andra nationaliteter i smaken, även om jag själv ville stoppa ner den där jävla mikrofonen i halsen på underhållningsteamet, eller köra upp...
Jag gjorde alltså bedömningen att jag inte kunde befrias från eländet.
 
 
Men eftersom jag faktiskt uppmanades av deras kundtjänst att skicka in en reklamation, "för att hitta en lösning så att jag skulle vilja resa med dem igen", så gjorde jag givetvis det. 
Och jag fick faktiskt lite pengar tillbaka.
Deras skriftliga regel om klagomål på plats till trots, fick jag 10% av kostnaden insatt på mitt konto.
De har ingen som helst skyldighet att betala tillbaka några pengar på retroaktiva klagomål, så jag måste säga att jag ser det som en fin gest.
Framförallt hade de kunnat välja att ge mig resecheckar istället men jag fick alltså rena pengar.
Till grund för denna återbetalning låg också det låga gästbetyg de samlat in under den här första sommaren detta hotell erbjuds från Ving. Jag har dock svårt att tro att de blir så många fler.
15 % rekommenderar hotellet.
2,7 är det samlade betyget.
Det luktar bottenrekord för detta fyrstjärniga hotell och med de siffrorna lär det inte gå nåt vidare att marknadsföra en comeback till nästkommande säsong.
 
Stort tack till Ving. En liten och ganska obetydlig gest från deras håll som betyder desto mer för mig.
Ett plåster på såret är trotsallt alltid ett plåster på såret.
 
Även stort tack till #backajennymotving. En förtjusande hashtag, ni vet vilka ni är. :)