Skriksex undanbedes mellan kl. 22 och 08

  • Natt mot vardag 02.30:

    Vaknade av att ett fruktansvärt skrik skar genom natten. 
    Flög yrvaket upp ur sängen för att undsätta den arma kvinna som befann sig i nöd...Eller var det ett skadat djur som lät?
    Sakta samlade jag tankarna, vaknade till och fann mig själv falla in i rytmen av att..:
    Ahh...det var grannen som hade skriksex igen. 
    Fan.
    Jag flydde in i badrummet för att leta rätt på öronproppar. Genom ventilen i badrummet hördes det desto mer. Ut i köket..Inte bättre. Det var som att befinna sig i ett surrroundsystem som spelade upp en riktigt dåligt producerad vuxenfilm. 
    "Men herregud tjejen, du får nog öva lite på verklighetsgraden i de där skriken"tänkte jag och pulade in de välanvända öronpropparna i mina, av erotiska läten, ömmande öron. 
    Förstå mig rätt. Jag är inte missunnsam. 
    Det är alltid roligt när det går bra för andra, och går gör det förvånansvärt ofta för den här grannen.
    Större delen av december föregick det nåt slags högintensivt julsex en trappa ner. 
    Precis som nu drog det chockartat igång mitt i nätterna. 
    Precis som nu vaknade jag med hjärtat i halsgropen.
    Jag försökte trösta mig med att det iaf, i motsats till föregående grannes tv-spel, skulle ha ett slut. 
    Av naturliga anledningar kan det ju inte fortsätta förevigt.
    Och när skriken nådde sin kulmen och jag kunde pusta ut, så hade jag fel.
    Påt igen bara, rond två.Och tre...
    Hormonerna visste inga gränser, inte för nån av parterna bevisligen.
    Rent logiskt  förstår jag ju att man inte kan regelsätta tidsangivelser för älskog, men om man låter på samma frekvens som när en bandsåg klyver massiva ekbrädor, så borde väl egentligen samma direktiv gälla för skriksex som för renoveringsjobb? 
    Jag är även införstådd med att jag, av sociala kod- skäl inte kan sätta upp en lapp i trapphuset:
    "Kära grannar.
    Vänligen respektera föreningens direktiv gällande skriksex under okristliga tider"
    men ändå, en sådan lapp skulle väl inte vara helt orimlig? 
    Eller...
Hanna

Åh herregud sååå jobbigt. Men så roligt och underhållande du skriver. Kunde helt enkelt inte låta bli att le trots att jag förstår att det måste vara hemskt. Jag som är extremt ljudkänslig hade nog dött på fläcken första gången det drog igång. Skönt med ett kort lidande, till skillnad från det du får uppleva! Inte kul alls :( för dig då... kram <3

Svar: Helt galet. Rent mentalt ville jag visserligen dö på fläcken, men nu har hormonerna gått i ide verkar det som.
snutjenny.blogg.se

Svart-Stina

Haha, roligt och målande beskrivet... Även om det förstås inte är kul att bli väckt mitt i natten. En lapp (skriven med viss humor) kanske vore på sin plats trots allt ;)

Svar: Nästa gång blir det nog så ändå.
Att knacka på känns liksom för intimt i sammanhanget :)
snutjenny.blogg.se

När Annie fotograferar i Kalifornien

Inte orimligt alls. Men en anonym lapp i deras brevlåda är troligtvis mer effektivt och mindre pinsamt för alla ;-)

Svar: Helt klart bästa alternativet!
snutjenny.blogg.se

Hanna

Hej! Ville bara berätta att du är med på en lista med humorbloggar som publiceras på Blogg.ses startsida och Facebook torsdagen den 8 juni. Du får jättegärna pusha för den på din blogg :)

Du hittar listan här: https://blogg.se/article/2017/may/humorbloggar.html

Svar: Men så roligt, det ska jag se till att göra.
Tack!
snutjenny.blogg.se

Ylva

Jag har faktiskt skrivit en sådan lapp en gång och lagt i brevlådan hos grannarna när hon lät som när man drar frigolit mot ett fönster, alla tider på dygnet!

Svar: Skönt att man inte är ensam 😍
snutjenny.blogg.se