En studie i mindre lyckad säljtaktik.

Telefonen ringde från vad jag förmodade var ett säljnummer. Jag valde dock att svara i alla fall.
- Ja, det är Jenny.
Person i luren: MEHH..vad faan, jag sa ju att jag bettade på honom!!
Person bredvid person i luren: Det räknas inte..du kan inte betta så sent fattar du väl fan?
Jag: Hallå!?
Person i luren: Eller hur..sluta ljug. Jag vann det vet du också.
Person bredvid person i luren: lägg ner, du torskade!!
Jag: Men hördu, det här var väl ingen lyckad inledning på ett säljsamtal?
Person i luren: öhh..ehh..hej jag heter Adam..
Jag: Vem bettar på vad?
Adam: Jo..alltså vi spelar pingisturneringar här på lunchen.
Jag: Jag hade haft större förståelse om det gällde fotbolls- VM.
Adam: Jo, jag ser här att du har vårat kanalpaket..
Jag: Du ringer alltså från ComHem?
Adam: Öh, ja just det ja.
Jag: Det hade varit bra att inleda med det kanske?
Adam: öhhh jo
Jag: Jag vill inte ha något, oavsett vad du tänker erbjuda, men lycka till med pingisen.
Adam: hö hö tack.
 
 
Jag hoppas för Adams skull att de inte bandar sina samtal på ComHem...men jag tror kanske ändå det vore bra i utbildningssyfte.
 
säljsnack - telesäljare