Melodifestivalen. Andra chansen. Men absolut sista chansen för fröken Bark

Tiden går fort när man har roligt och vi har redan avverkat Andra chansen.
Jag själv var kanske inte tokladdad eftersom jag inte hade någon direkt favorit som jag vurmade för.
Någon som jag absolut inte vurmar för är ju som tidigare nämnt Filippa Bark.
Kvällen till ära framförde hon bidraget "Don't compete in musik". Det kan ha varit det värsta jag sett. Det är ett spektakel som saknar motstycke och jag hoppas att karaktären Filippa Bark sätts i karantän för åtminstone resten av mitt liv.
Loreen höjde däremot stämningen genom att uppträda i, ja inte så mycket alls faktiskt. Ibland kan det tydligen räcka gott med att bära endast byxor och ett par röda handskar. Varje Melodifestival kräver sin nakenchock, och det är svårt att ta ifrån Loreen den äran.
 
De fyra sista finalplatserna skulle knipas genom dueller och resultatet både överraskade och överraskade inte.
 
Duell 1:Andreas Weise - Linus Svenning (eller G:son-Kempe)
Andreas kommer inte ifrån Gubb-känslan den här kvällen heller och fick se sig besegrad. Synd, jag gillar hans låt betydligt bättre.
 
Duell 2: Kvinnaböske- Kristin Amparo.
Många överraskades säkert över att Hasse vann över den som många tyckt var tävlingens bästa ballad, men det visar ju bara att vi vill ha musik som sätter fart på danstårna. Dans och håll igång knäcker helt enkelt trist balladsång. ( Ja, jag kostar på mig att bjuda på ett dåligt rim.)
 
Duell 3: Dolly style - Dinah Nah
Tack gode gud för att vi slipper dessa dockor nästa vecka. Tyvärr har ju låten redan satt sig som ett klippigt gammalt tuggummi i huvudet. 
Jag diggar starkt både Dinah Nah och hennes låt!
 
Duell 4: Behrang Miri feat. Victor Crone (och tydligen Malena Ernman?!)- Samir & Viktor.
Alltså, vad är det fråga om här? Ok om du ändrar dekor eller dans, men att lite nonchalant slänga in ytterligare en artist i numret kan väl under inga omständigheter vara försvarbart? Och Malena Ernman? Syns inte hon tillräckligt precis överallt ändå? Hur kan det ens godkännas av regelverket.
Det är ju som att Andraes Weise hade bjudit in farsgubben att sitta i en fåtölj med ett stearinljus och rappa helt plötsligt. Eller att de läskiga dockorna i Dolly style plötsligt skulle få sällskap och bli Molly Polly Holly och Yohio lagom till Andra chansen?
Nä, det där köper jag inte. Lite ordning i leden får det vara.
De slogs iaf ut av de hyperaktiva sociala medie- gossarna. Hua...
 
En vecka kvar till finalen alltså. Vågar man hoppas att någon ( Fröken Bark) kanske får förhinder på lördag så att hon inte lägger sordin på den viktigaste kvällen på året?