Sammanfattning av året som gått. De viktigaste punkterna, typ...

Nu så här dagen innan nyårsafton kan det vara lämpligt att sammanfatta det gångna året.
Innan jag gör det vill jag tacka alla er som valt att ägna en del av er tid åt att läsa mina ord. När jag började blogga för snart ett år sedan trodde jag bara de närmast sörjande skulle visa intresse för detta. Förvånande och glädjande nog visade det sig vara fler än så. Så ett riktigt gott slut till er alla, så blickar vi fram mot ett, förhoppningsvis, underbart 2013!
 
Årets händelse 1 : Loreen vann ESC.
Årets händelse 2: Prinsessan Estelles födelse.
 
Årets gnällspik: Ranelid.
Årets mest missförstådda: Ranelid.
Årets ego: Ranelid.
 
Årets golare: Camilla Henemark ( hoppas hon får nytta av pengarna).
Årets GUBBE: Bo Hansson. ( ja, ni vet, sportkommentatorn som tycker ordet " svarting" är på sin plats. Då han själv är gay borde han kanske ha insikt nog att inte kränka andra)
 
Årets mest påkomna: Järnrörsbeväpnade politiker.
Årets mest genanta fylla: SD:s Isovaara.
 
Årets mål: Zlatans 4-2 mål mot England.
Årets flopp: Jag missade Zlatans mål då jag redan lämnat arenan.
Årets idrottsprestation: Jag och min kompis uthärdade en timmes poledance-träning.
 
Årets minst otippade: Agneta Sjödin, Gry Forsell och Tilde dePaula leder fortfarande flest program i svensk television.
Årets mest otippade: Jag fick en platt-TV.
 
Årets upplevelse: Det galna läkarbesöket.
Årets skräckupplevelse: De bajsande barnen i parken.
Årets chock: 17-åringen som inte kunde klockan.
 
Årets dummaste: Invandrarna i Sverige fick Disney att ta bort den svarta dockan....(kom igen!?)
Årets ord: Kränkt.
 
Årets glädjeyttringar: All over the place, Tihi.
 
Årets skräll: Jag startade en blogg.
 
Janne

Årets dummaste: Snutjenny som inte har koll på fakta och trodde att det var invandrarna i Sverige som fick Disney att ta bort den svarta dockan när det var Disney själva som tyckte att klippen var otidsenliga och att de faktiskt klipper lite då och då utan att någon märker det ... (kom igen!?)

Svar: Halloj! Tack för din kommentar. Blir glad för alla reaktioner. Bör dock understryka att mycket av det jag skriver är ironiskt. I detta fall menade jag just det du själv skriver, att folk var korkade som trodde just detta. Självfallet har jag vett nog att förstå att varken svenska invandrare eller svensk regering ( som även vissa trodde) kan påverka Disney. Så riktigt så dum är jag alltså inte.
snutjenny.blogg.se

snutjenny

Halloj! Tack för din kommentar. Blir glad för alla reaktioner. Bör dock understryka att mycket av det jag skriver är ironiskt. I detta fall menade jag just det du själv skriver, att folk var korkade som trodde just detta. Självfallet har jag vett nog att förstå att varken svenska invandrare eller svensk regering ( som även vissa trodde) kan påverka Disney. Så riktigt så dum är jag alltså inte.

Janne

Ah, då är jag med!