30 kortisonsprutor senare, nu håller vi tummarna!

Igår var det dags för sista behandlingen av mina ärr.
Processen har varat i fyra månader och resultaten är slående, bättre än jag vågat föreställa mig!
Jag vill passa på att dementera det tidigare uttalandet om att alla som fått kortisonsprutor vet hur ont det gör, det visade sig vara lögn. Har nämligen upptäckt att ju mindre och mjukare ärren blivit desto mindre känns det. Tidigare har inte ens bedövningssalvan kunnat ta sig in i huden, men gårdagens behandling gick som en dans på rosor! Bedövningen verkade och jag kände inte ett smack...just då, senare är en annan femma.
Nu håller vi tummarna att jag snart slipper besvara främmande människors frågor på krogen/ jobbet/ stranden..ja i alla situationer, huruvida jag blivit skuren med flaska, fått syra på mig, blivit torterad med cigaretter eller blivit skjuten (!?)
Heja heja heja...Pepp pepp pepp!
Inget konstigt alls!