Ett misslyckat försök att tänja på dejtingprinciperna.

Det kan vara så att jag varit lite väl sträng i mina bedömningar av männen på Match. Om inte annat samtalade jag nyligen med några bekanta som indikerade på det.
Nu syftar jag givetvis inte på de män som erbjudit sig att betala för mitt sällskap, och inte heller på de som kallar sig 28centimeter eller herrbatong..utan på de män som eventuellt har goda egenskaper, sina särskrivningar till trots. 
Jag har väl visserligen aldrig dejtat några direkta skribenter tidigare heller, men just när skriften blir det första intrycket av någon hamnar det i ett betydligt känsligare läge. Jag resonerar nämligen ( medvetet eller undermedvetet ) likadant där som när jag läser cv:n. Särskriver eller stavar du fel i en jobbansökan lägger jag den åt sidan, med en fet Slarver-stämpel på försättsbladet. För slarvar du i en jobbansökan slarvar du förmodligen även med mindre viktiga saker också.
Men jag ska inte vara sämre än att jag rubbar lite på mina principer. Kanske är det så att drömprinsen väntar där bakom särskrivningsridån. 
När mejlet så kom från en kille som både särskrev och vårdslöst använde 'han' i stället för 'honom' beslöt jag mig ändå för att svara trots att det kröp i huden på mig. 
Sammanlagt blev det fyra mejl. 
I andra mejlet svarade jag på vad jag jobbar med, att jag nu jobbar som säljare alltså, och fick då reda på att karln i fråga jobbat som kock i nio år men just bytt till byggbranschen. 
- Vad roligt. Jag har själv nyligen lämnat restaurangbranschen efter 13 år.
Svaret som följde i det fjärde mejlet var:
Jaha, vad blir det nu då?
Det var där jag fick vatten på min kvarn. Jag kanske inte ska låta självgod, men han var en slarver, hade han varit uppmärksam hade frågan inte dykt upp, och det var därför det bara blev fyra mejl. Helst ville jag skriva ett femte : 'som mitt tidigare svar antyder jobbar jag nu som säljare.' men även jag förstår ju orimligheten i att skicka sådana näsknäppare. 
Så därför stannade det vid just fyra, men jag gav honom iallafall en chans, särskrivningarna till trots.
 
 
 
marknadsföra - nätdejta - särskrivning