Årets servicehandling går till....

Jag brukar ju mest sitta här och häva ur mig frustration över klåpare som inte har i serviceyrket att göra. 
Men jag är ju inte sämre än att jag gärna hyllar dem som överraskar mig positivt, även om det i ärlighetens namn är mycket sällan. 
Så att det skulle ske på Kjell & co av alla ställen hade jag liksom inte riktigt förberett mig på. Inte för att jag på något vis blivit illa behandlad där förr, jag hade bara inga direkta föreställningar om att de var särskilt serviceinriktade. 
Tills jag träffade Andreas. 
Andreas gjorde min dag! Eller kanske mer än så. Han stod för årets bästa servicehandling. 
Jag kom lite småstressad in och frågade efter en vara. Det var tydligen en kampanjvara till ett ruskigt bra pris och var därför dessvärre slut. 
Andreas slog i lagersaldot och berättade för mig att det fanns en kvar i deras andra butik i innerstan. 
- Aj då. Jag ska precis börja jobba så jag hinner inte gå förbi där. Nåja, jag får försöka där imorgon och helt enkelt hoppas på att den finns kvar då. sa jag utan att bre på nån vidare dramatik i rösten, men jag var helt klart besviken. 
Då säger den underbara människan nåt jag aldrig kunnat räkna med:
- Jag ringer dom och ber dom lägga undan den, så går jag dit och plockar upp den åt dig. Då kan du smita in på din lunch och hämta den, eller så håller jag den åt dig till imorgon! 
Härliga härliga människa! 
Två timmar senare kunde jag kila in och hämta varan som han promenerat bort för att hämta. 
En vara som var på kampanj, som nästan var slut överallt. En vara som de absolut kunnat kränga iväg på fem röda, men han hjälpte mig att bärga den. 
Så galet jäkla bra! 
Vem hade kunnat räkna med ett sånt bemötande på Kjell & co, eller någon annanstans överhuvudtaget?
Karln måste ju belönas med priser och diplom! 
Tack Andreas. Tack för att du gav mig service högt över förväntan och gjorde min dag! 
Heja heja! 
Ps. Jag har självklart redan berömt honom inför hans chef. 
kjell&co - service - toppklass