Tinder-tumme och dick pics

Den senaste tiden har jag tagit del av en, för mig tidigare okänd, åkomma. Nämligen;

Tinder-tumme

Vilket förstås antagligen är vår tids nya singelfenomen .
Det börjar som en liten retlig nervryckning, som ryckningen man kan få i ögonvrån, och strålar från handleden ut genom tummen, för att sedan eskalera fullskaligt till det som mest liknas vid när stora lårmuskeln krampar. Som att tummen på eget bevåg försöker sätta så många tecken i minuten som möjligt.
Detta medför en hel del icke önskvärda "gilla"-tryckningar innan man med hjälp av andra handen återfår kontrollen över högertummen som lever ett helt eget liv och som skulle kunna komponera ett helt musikaliskt alster om man så satt vid ett piano och inte med en smartphone.
Denna ofrivilliga spasm skulle mycket väl kunna uppstå även under andra omständigheter än just Tindrande, men konsekvenserna blir givetvis mer omfattande på en dejtingsajt än i, låt säga, ett facebookflöde. 
Ett feltryck på facebook går snabbt att korrigera, medan dejtingsajten inom loppet av en sekund med fettext trycker upp i ansiktet att;
DU HAR EN NY MATCHNING
Och bilden av ett illa grinande metalmonster iklädd tomteluva dyker upp på skärmen för att bekräfta den illavarslande nyheten. 
"Tjena Jenny!  Skön matchning!" 
Nej, inte ett dugg, tänker jag medan jag förbrilt försöker lista ut funktionen som trollar bort den oönskade och tveksamma figuren från min profil. 
När jag väl lyckats manövrera bort det ena spektaklet så stöter jag genast på nästa. För utan någon som helst förvarning pingar det till igen och jag får vara redo att ducka för nästa casanova, som dessutom helt oombedd deklarerar att han  minsann inte kommer att skicka några dick pics.
 
 
Well...ok. Tacka gud för det!  Det ploppar upp tillräckligt många andra monster här ändå, är det första som slår mig.
Och därefter; hur ofta efterfrågas det? 
 
Gissningsvis oftare än vad man vill föreställa sig eftersom det förvånansvärt ofta står i Tindrande mäns profiler att de inte sänder bilder på sina genitalier. 
Så kanske tänker hälften av alla andra nätdejtande damer: "Fan, jaha, då får jag stryka honom från listan. Synd, han verkade ju vettig i övrigt."
Ur mitt eget perspektiv är det av avsevärt mycket större vikt att veta ifall någon faktiskt har för avsikt att skicka bild på sin juveler än att de inte tänker göra det. Lite heads up, liksom. 
Innebär det att man får utgå från att dick pics levereras om inget annat står? 
Turligt nog har det bara hänt vid ett tillfälle i mitt liv att någon faktiskt skickat en sådan bild till mig. Oturligt nog för honom, var bildkvaliteten så pass dålig att mitt svar blev;
"Kan du messa bilden igen. Det går inte att se vad den föreställer. " 
Inte särskilt smickrande. 
Bara så ni vet, det är alltså en synnerligen dålig idé att adressera sånt till mig, för alla inblandade.