Katastrofdejten med säregen humor.

"Retorikexperten på tv 4 tipsar inför första dejten:
Det viktigaste är att få sin dejt att känna sig bekväm. Det kan man tex göra genom att härma personens kroppsspråk eller sätt att prata."

 När jag hörde detta på tv för någon vecka sedan så önskade jag så innerligt att min senaste dejt hade tagit del av åtminstone något tips...från något slags expert, vilken som, egentligen. 

Inte för att det hade kunnat hjälpa oss att få en gemensam framtid, utan just för att jag kanske i alla fall hade kunnat få komma i närheten av något som någon hade kunnat bedöma som bekvämlighet.
Så var alltså inte fallet.
Jag kan ju börja med att tala om att jag förmoligen redan dejtat norra Europas största svin, men de har ändå haft den någorlunda goda smaken att försöka dölja det. Den här senaste herren försökte inte för en sekund att föra mig bakom ljuset genom några rökridåer. Jag vill snarare hävda motsatsen.
Visst, stundom kan det vara charmigt att ha en lite bitter jargong och låta som " arga gubben" men när ganska exakt allt verkar vara åt helvete jävla fel, så tar det lite bort den charmiga udden av det hela.
Så efter att dejten gjort sig lustig över att jag är uppvuxen i Danderyd, när han själv varit bosatt på Östermalm i 15 år och nu skulle "flytta från stan till Odenplan"  och därtill talade med en nästan parodisk lidingödialekt, " och talat om för mig att jag använde konstiga ord och uttryck som ingen förstår eller använder (ex. paradoxal!?) att min arbetsplats har chanserat och endast är ett nöje för bönder och folk från "orten" kunde vi börja beta av hans "det är det värsta jag vet"-lista.

*Rasism (men hävde ändå ur sig att ett visst folkslag var det värsta han visste)
*Ojämställdhet ( men vissa f*ttor på jobbet fick ju ändå skylla sig själva)
*Piercing (efter att han fått reda på att jag har det)
*Tatueringar (hänvisar till ovanstående parentes)
*Rika människor
*Hårförlängningar (kände på eget bevåg i min nacke och kunde andas ut.)
*Fula människor
*Stringtrosor
Etc etc.


Men något som han däremot vurmade för var " kuk och fitta- humor", jag hoppades givetvis att jag hört fel. Att det egentligen var kuf och hicka som just uttalats men det var det förstås inte.
Den något okända kategorin inom humorn var alltså just kuk och fitta.
Och han tog i sanning fasta på det, så till den grad att jag, efter att han nämnt såväl knulla samlag och kåt i samma mening, deklarerade att vi aldrig kommer att ligga eftersom han sätt att tala var så sjukt avtändande. Vidare frågade jag även om det inte låg i hans intresse att folk i hans omgivning kände sig bekväma.
På detta svarade han förvånat att hans vänner känner honom och vet precis hur han är. Och att han lägger stor vikt vid att föra sig i sociala sammanhang.
Att jag satt där bredvid och plågades var inget som verkade bekomma honom nämnvärt. Att jag och vårt gemensamma dejttillfälle skulle kunna räknas till "sociala sammanhang" verkade inte heller falla inom ramarna.
Eftersom nätdejting numera sker i ett rasande tempo, och folk inte vill slösa sin tid i onödan så tog han verkligen tillfälle i akt att försöka effektivisera tiden optimalt genom att smakfullt nog fråga om jag haft några könssjukdomar också. Det är väl kanske det absolut sista en normalt funtad person frågar vid första mötet, eller vad vet jag.
Jag är ju så konservativ liksom.

Det här inträffade för över en månad sedan, men jag har inte hunnit processa det förrän nu. Jag har liksom försökt tvätta av mig vartenda litet ord från detta tillfälle. Varje litet spår av fitta- och kukhumorn har jag försökt sopa igen.

Jag tror inte att vi kommer höras igen. Eller,  jag har nog aldrig varit så övertygad om något som just det. 
Men önskar honom givetvis lycka till med att hitta sin själsfrände.
Någon som både delar hans humor och bara älskar att bli förolämpad...och inte bär string, förstås.
Den som söker skall finna.

 

Hanna

Usch och fy vilken vidrig dejt :( måste dock säga att du beskriver den på ett humoristiskt och väldigt härligt sätt, men det framgår verkligen hur hemsk dejten var ändå. Sorgligt nog påminner denna man mig om ett av mina ex. Hans humor (den specifika), att han inte heller gillade tatueringar trots att jag hade (har) flera stycken. Hans omogna sätt trots att han enligt honom själv förde sig utmärkt i sociala sammanhang och så just detta att han struntade fullkomligt i om jag kände mig bekväm eller inte i hans närhet.
Sjukt nog kommer det nästan i skymundan för mig ibland att han slog mig och var en skitstövel på alla sätt och vis eftersom det nästan kändes värre hur vidrig han var som person och hur hemskt dåligt han uppförde sig.
Hmm... vissa män... Bra av dig att skriva om detta! Vi är säkerligen mååånga som känner igen oss. Tyvärr...
kram <3

Svar: Fy så ledsen jag blir över att höra hur du hade det! Skönt att det är förbi och att du kom ur det. Kram
snutjenny.blogg.se

Ida

Hahaha herregud! Blir lite rädd och skrattar samtidigt. Ska vara singel för resten av mitt liv. Typ ;)

Svar: Det är nog lika bra, känner jag oftast :)
snutjenny.blogg.se

kärnfrisk

haha, vad sjukt!

Anonym

Usch det låter ju inte bra..Jag önskar lycka till med dejtandet.

Bambi

Såna här genier har man snubblat över ett par gånger när man använde sig av badoo. Usch och fy...

Svar: Konstigt nog fortsätter man ändå att förvånas.
snutjenny.blogg.se

Ante

Vad väntar du dig av tinder egentligen? Den är det mest ytliga som finns.

Svar: Inte särskilt mycket alls faktiskt :)
snutjenny.blogg.se

Hanna Karlsson

Men vilken konstig människa!

När Annie fotograferar i Kalifornien

Alltså förlåt, jag dööör av skratt XD Åt honom! Vilken jävla typ! Och så undrar folk hur fan man kan vara feminist? För att sådana som honom springer lösa där ute och tror att kvinnor är något slags söndagsnöje! Stackars dig för att du behövde stå ut! <3 Jag är plötsligt väldigt tacksam att jag dejtade före tiden när allt gick online! Jisses vad man kan råka ut för! <3 All lycka i framtiden, och hoppas du träffar härliga människor framöver istället!

Svar: Nätdejting är i sanning en sörja att ta sig igenom.
Tack för fina lyckönskningar!
snutjenny.blogg.se

ajlimullersandvik.blogg.se

Det här blir bland det vidrigaste jag läst om. Att det finns tvivelaktiga män där ute visste jag såklart, men att de är så redan vid första dejten är inte så värst vanligt >.<

Svar: Jag hade turen att vaska fram en...;)
snutjenny.blogg.se