Besiktningsprotokoll, vore det fel att kräva inför en dejt?

Att dejta kan vara spännande och roligt.
Det är ofta kul att träffa någon som man egentligen inte vet så mycket om. (Jag vill hänvisa till tidigare text om att det sällan gynnar att skriva mycket till varandra innan, då det oftast visar sig vara slösad tid.)
Dessa dejter kan ju av förståeliga skäl sluta i såväl glädje som missär.
Med min omisskännliga förmåga att välja de absoluta avarterna till karlar vore det önskvärt att få ett utdrag från brottsregistret innan ett möte spikas. 
Själv tycker jag inte att jag har särskilt höga krav:
  • Ska ha ett jobb och kunna betala för sig. Jag själv behöver ingen försörjare.
  • Detta jobb ska inte vara som indrivare åt mc-gäng, utan ett hederligt yrke.
  • Ska inte ringa kl.02 efter att ha blivit huggen i huvudet efter huliganbråk.
  • Ska inte jämföra könsorgan på fester, Inte heller skicka bilder på detta.
  • Ska kunna föra sig i sociala sammanhang och inte vara en "Fuck it"-person.
  • Ska kunna samtala utan att använda verb som : knulla.
  • Ska vara hel och ren.
Den där sista punkten hel verkar svikta lite i ärlighetens namn.
Förutom kriminella råskinn verkar jag också locka den manliga gruppen med många krämpor. Sist ut i raden var den unge mannen med inte mindre än tre allvarliga skador/ deffekter i ryggen.
Ja, ja, man vet aldrig vad framtiden bär i sitt sköte eller vad livet bjuder på för glada/ sorgliga överraskningar, men vem vill köpa en trasig bil?
Har man inte obegränsade resurser kommer man med stor sannolikhet inte köpa något som genast behöver renoveras eller bytas delar på....
Därför lockar det mig inte att dejta någon som redan nu behöver rustas upp. Vore det inte rimligt att kunna be om ett kompletterande besiktningsprotokoll till den redan presenterade profilen i dejtingforumet? 
 Vore det verkligen för mycket begärt?
Ja, det vore det antagligen , och sanningen att säga, vem skulle välja mig efter att ha läst mitt?