Välkommen till förstärkningsordets Mecka.

Min vokabulär har genomgått några ändringar de senaste månaderna. Självfallet pratar jag fortfarande som en gammal människa, vilket påpekades så sent som på kursen jag var på i fredags.
Ett vidrigt rollspel skulle då genomlidas inför gruppen och motspelaren var en person i chefsposition.
Omdömet gällande mitt bidrag blev:
- Det märks verkligen att du säljer till en  äldre kund.
Att det antagligen inte alls stämmer utan att det är för att min person genomsyras av åldringstendenser, valde jag att hålla inne med.
Men utöver det kan det vara så att mitt ordförråd ändå fått sig en ungdomlig spark i ändan. Huruvida det är positivt eller ej låter jag vara osagt.
Supersnygg
Jättecool
Jättehäftig
Jättevacker
Superraffig
Skitsnygg
As-cool
Ovannämnda ord slår en från höger och vänster. Från nedersta planet till översta. Från öppning till stängning. Måndag till söndag, troligen även från januari till december.
Och de behövs...
Trots att just dessa ord sällan lämnar min mun i övrigt så behövs de för att kunderna ska förstå exakt hur bra plaggen är. Stundom känner jag mig som en fjortonåring när jag slänger mig med dessa små beskrivande ord, tills jag går på kurs alltså, och får reda på att jag passar bättre på ålderdomshemmet än hos mina jämnåriga.
Men då håller jag rimligtvis också i det långa loppet. Bra att veta.
 
fotnot: as-cool skulle jag hellre bita av mig tungan än att säga, det får de yngre förmågorna stå för.