Och fjolårets mest använda ord var.........

Detta är inte en rubrik skapad för klickfiske.
Jag har inte heller valt den för att öka spänningen.
Det är mycket mindre tanke bakom den än så. Enligt Facebook var nämligen mitt mest använda ord förra året just "......."
Jag får i ärlighetens namn tillstå att det i det närmsta känns en aning ironiskt, då jag avskyr dot dot dot.
Det känns inte alls som det andas "jag".
Jag hatar öppna slut i filmer.
Jag hatar när folk säger: Kan vi hålla det lite öppet?
Jag trivs inte alls med dot dot dot eftersom hela mitt väsen vill ha klara besked. Ja eller nej, punkt.
Jag tycker så vansinnigt mycket mer om den där punkten som är betydligt jävla mycket lättare att förhålla sig till.
Ja punkt (ok, då vet jag)
Nej punkt (ok,då vet jag)
..... ( eh ok, vad tusan ska jag göra med dessa?!)
Fortsättning följer....eller inte, eller gör den...eller?
Och eftersom jag tycker så ofantligt illa om dessa tätt följande punkter, så måste jag ju vara en god förebild. Då kan ju inte jag lalla runt på sociala medier och utmärka mig som dot dot dot-kvinnan.
- Ahh, Jenny? Det är hon som alltid skriver ......, va?
Om det är det "ordet" jag absolut mest använder under ett helt år så kanske det inte är så märkligt att jag så förvånansvärt ofta hamnar i dialoger/situationer som avslutas med .....
De där dot dot dot som kryper in under skinnet på mig och orsakar allergiska reaktioner, eftersom jag vill veta och inte gissa.
" ....... " öppnar för allför många fria tolkningar.
Kanske är mitt skriftliga karma som hoppar upp och biter mig i svansen? Och i så fall kan det mycket väl vara därför min chans till romans nyligen avrundades med något som kunde liknas vid just ett "......"
Nä, nu sätter vi en stor fet punkt för det där "....."-tramset och håller oss till raka besked framöver, eller.....?
Jo, Punkt.