En SPA-upplevelse: Massage orgasm och öppna kanaler..

 
 
 
Igår besökte jag hotellets SPA för första gången. 
En timme massage går i runda slängar på 300 kr. 
Allt annat än ett besök vore alltså dumt. 
 
Det är alltid lite obekvämt att möta en ny massör. 
Ska man ta i hand? 
Ska man bara skippa skitsnacket och lägga sig ner direkt? 
Och om man gör det, i vilket skick? 
Senast jag var på spa ombads jag näcka helt, men det kan man ju inte bara ta för givet. 
Att plötsligt stå där i vad naturen gav en, kan uppfattas som stötande. 
Hade språket inte varit ett hinder hade jag givetvis fått svaret på min fråga, men eftersom de enda språk som verkar gångbara på det här hotellet är turkiska och ryska, fick jag helt enkelt chansa. 
Alltså inte på att näcka, utan att lägga mig med  bikinin på. 
Bikiniöverdelen knöts upp i ryggen av den manliga massören, och därefter drog han, utan förvarning, med fast och van hand upp mina bikinibyxor så de förvandlades till en mycket obekväm och mindre smickrande string. 
Okej, skippa skitsnacket är alltså det som gäller. Inga instruktioner, kör bara. 
Så när jag låg där med ena skinkan under en handduk och den andra fritt i luften, utbrast han plötsligt "Very nice!!" 
Vad i helvete säger karln? 
Jag vände mig hastigt om bara för att upptäcka att han pekade och syftade på min tatuering på vristen. Med en lättnades suck lade jag åter ned huvudet i frottén. 
När jag därefter hörde honom avlägga ett "Åhhhh...." alldeles för nära mitt ansikte förstod jag att han hade upptäckt mina ärr på axlarna och inget annat. 
Dessa fascinerade honom nåt alldeles oerhört och gång efter annan var han där och duttade försiktigt på nån magisk olja. 
 
Efter ett tiotal fåfänga försök, gav massören upp idén om att lägga hot stones på mitt allt annat än platta ass och nöjde sig med att placera ut dem utmed ryggraden istället. Därefter lämnade han plötsligt rummet. 
 
In kom han igen med en kollega i släptåg. 
Återigen...skippa skitsnacket...
Ivrigt började  de konversera på turkiska och peka på olika kroppsdelar. 
Det enda jag kunde urskilja var "lymf" som upprepades gång på gång. 
Jag blev lite orolig över uppståndelsen. Vad tusan är det fråga om? 
Jag blev genast bönhörd. 
"We need to open your 'kanaal'. 
Vilken jävla kanaal?
"Det är stopp här" sa den nya massören. "Tänk dig en vattenkran..stopp"
Fick bilder på näthinnan av att de skulle börja skära upp mig, tömma mig på blod för att undvika en akut amputering. 
Massören försökte förklara på en rad olika sätt innan jag förstod att det endast handlade om simpel merförsäljning. Jag skulle behöva tre tillfällen till för att styra upp denna åkomma. 
Bland annat talades det mycket om organismer, och när jag hörde honom säga "orgasm" var jag säker på att jag måste hört fel. När han sedan upprepade det visste jag att jag hört rätt. 
"Du vet när folk får orgasm..då jobbar hela kroppen. Vätska cirkulerar..Hos många kvinnor fastnar vätskan då i bland annat knäna." ännu en gång med gesten att vrida om en kran. 
Jag kunde väl i viss mån hålla med honom om att just den kanalen varit tokstängd på senare tid...
 
Att få tre behandlingar för mindre än vad en kostar i Stockholm, kunde jag ju ändå inte tacka nej till, stängda kanaler eller ej. 
Men jag såg till att boka dessa behandlingar hos någon annan än orgasm-massören, mitt förtroende för honom sjönk lite så att säga. 
 
 
 
 
 
Rose-Marie

Bra skrivet. Tankesvängningar och funderingar samt språkbarriärer. Ser filmen framför mig.

Svar: Tack! Vad roligt att höra. Kul att få feedback, ännu roligare att den var positiv!
snutjenny.blogg.se