Skit snyggt, gott folk!

Vad vill vi säga och vad säger vi egentligen? 
Det är inte alltid detta synkar och även om folks avsikter är goda, så blir det inte alltid helt rätt. 
 
Vill vi tex. verkligen uppmana folk till att på ett vackert sätt tömma sin avföring? 
"Skit snyggt!" uppmuntras människor dagligen till i sociala medier. Det är ett hårt klimat vi lever i när folk känner sig nödgade att äntra detta område. 
Jag kan självfallet inte svara för alla, men jag bryr mig inte nämnvärt mycket om hur andra uträttar sina behov, så länge jag slipper ta del av det, alltså. 
Och jag vill själv helst inte få några direktiv gällande detta utan väljer att se det som en privatsak.
 
Förvånansvärt ofta beröms också folk för sitt estetiska drickande:
 
"Super snyggt!" 
 
Hur gör man det? Är det bara när man låter sig berusas av champagne eller kan man även supa snyggt när man knäcker en bärs? 
Eller har det att göra med hur man håller glaset eller om man anlägger nån tjusig min under tiden? 
Eventuellt kan det även innebära att man överlever slaget, förstås. 
 
Sociala medie-språket är ju oftast väldigt kort och koncist, så ett ord borde väl vara att föredra istället för att dela upp det i två? Det blir mycket trevligare så, tänker jag mig.
 
Skit snyggt och trevlig kväll på er.
 
 
fasligtsja.blogg.se

Haha, jag tillhör också dem som hatar särskrivningar. Driver mig till vansinne att folk inte ser vad det faktiskt står då! fast jag är sällan så träffsäker i min kritik, oftast bara sura blickar... ;-)

Svar: Jag skulle dock inte rätta enskilda personer, såvida de inte ber eller frågar.
Sura blickar kan räcka långt de med :)
snutjenny.blogg.se